Przyciemnianie szyb samochodowych
Przyciemnienie szyb samochodowych jest czynnością, która ma na celu podniesienie komfortu podróży oraz zmianę wyglądu zewnętrznego samochodu.
Folia do przyciemniania szyb samochodowych pozwala na zwiększenie prywatności kabiny, a także wpływa na bezpieczeństwo jazdy poprzez redukcję oślepiających refleksów.
Dodatkowo produkt ten ogranicza nagrzewanie się wnętrza pojazdu, jak również redukuje płowienie i blaknięcie wnętrza, dzięki posiadaniu w sobie filtra UV.
Ostatnią zaletą, o której mało kto pamięta jest fakt wzmocnienia szyby.
Wybicie oklejonej tafli szkła samochodowego jest niezwykle trudne, przez co samochód jest dodatkowo zabezpieczony przed włamywaczami.
Warianty folii do przyciemniania szyb
Folie przyciemniające na szyby samochodowe występują w dwóch podstawowych wariantach: nano ceramicznym i metalizowanym.
Folia nano ceramiczna to barwiony w poliestrze produkt, który jest nasycany cząsteczkami ceramicznymi. Cząsteczki te odpowiedzialne
są za przyciemnianie i odbijanie promieniowania UV.
Ceramiczna folia jest cieńsza od rozwiązań metalizowanych, przez co jest nieznacznie trudniejsza w nałożeniu.
Dużą zaletą folii ceramicznej jest fakt nie wpływania na transmisję danych, tak jak to bywa w folii metalizowanej.
Folie metalizowane to produkty, które są nasycane cząsteczkami metali. Elementy te tworzą barierę odpowiedzialną za przyciemnianie i odbijanie promieniowania UV. Metalizowana folia jest skuteczniejsza pod względem odbijania energii słonecznej, od folii ceramicznej, a także wybacza więcej błędów podczas montażu. Folia metalizowana ma wpływ na transmisję danych ograniczając zasięg radia, telefonu, GPS czy czujników TPMS.
Co trzeba wiedzieć o folii przyciemniającej
Montaż folii przyciemniającej na szyby samochodowe jest przeprowadzany od wewnątrz. Folie przyciemniające są dozwolone na szybach innych niż
czołowa, boczna kierowcy i pasażera. Oznacza to, że folię bez problemu można położyć na szybach tylnego rzędu siedzeń, jak i bagażnika i klapy bagażnika.
Przednie boczne szyby można przyciemnić pod warunkiem, że końcowa przejrzystość szyby będzie miała ponad 70% przejrzystości oraz 75% dla szyby czołowej.
Aby jednak montaż folii przyciemniającej był zgodny z panującym prawem, folia musi mieć atest ICiMB, a także atest drogowy.
Przyciemnianie szyb
powinno się odbywać tylko atestowanymi foliami - brak atestu oznacza, że w razie kontroli, policja może nam zabrać dowód rejestracyjny.
Warto również wspomnieć, że przyciemnienie szyby czołowej może być na niektórych stacjach diagnostycznych uznane za wystarczający powód do zabrania dowodu
rejestracyjnego. Przed badaniem warto się upewnić, że zamontowana folia da odpowiedni poziom przejrzystości.